Egenskaper og ambisjoner vi ser etter
BNI er ikke “enda et nettverk”, men en arbeidsmetode. Denne metoden er velprøvd og garanterer suksess gjort riktig. Besitter du alle eller de fleste av følgende egenskaper og ambisjoner ønsker vi å snakke med deg.
-
Endring er vanskelig, men du er åpen for å prøve noe nytt.
-
Det gir deg noe å hjelpe andre, og du forventer ikke nødvendigvis noe tilbake.
-
Du er nysgjerrig på andre mennesker.
-
Du ønsker å vokse og har kapasitet til nye ordre.
-
Du setter pris på anerkjennelse når du bidrar.
En person fra hver kontaktsirkel
Første fase i bygging av et suksessfull BNI-team handler om å håndplukke en representant for hver kontaktsirkel. Disse åtte vil i fase to bygge sin egen kontaktsirkel for å skape et klynge med likesinnede forretningspartnere.
Kontaktsirkler i BNI
En kontaktsirkel er hva BNI kaller en gruppering med ekspertområder/eksperter som har større sannsynlighet for å gi hverandre forretningsmuligheter. Din kontaktsirkel er sentral for din suksess!
-
Populære ekspertområder:
Regnskap
Revisor
Inkasso
Lån
Forsikring
Leasing
-
Populære ekspertområder:
Eiendomstakst
Arkitekt
Møbler
Eiendomsjuss
Interiørdesigner
Megler
Kjøkken
-
Populære ekspertområder:
Elektriker
Snekker
Rørlegger
Maler
Ventilasjon
Murer
-
Partnere i denne sirkelen leverer utelukkende tjenester og/eller produkter til bedrifter.
Populære ekspertområder:
Renhold
Rekruttering
Nyttekjøretøy
IT-drift
Telefoni
Kontormøbler
Forbrukerelektronikk
-
Populære ekspertområder:
Catering
Lokaler
Reise
Eventplanlegger
Underholdning
Arrangement
Overnatting
Kurs og konferanse
-
Populære ekspertområder:
Kommunikasjonsstrategi
Nettsider
Tekstforfatter
Foto
Video
Sosiale Medier
SEO
Annonsering
-
Partnere i denne sirkelen leverer utelukkende tjenester og/eller produkter til privatmarkedet.
Populære ekspertområder:
Skredder
Renseri
Frisør
Blomster
Klær
-
Behandler
Personlig trener
Coach
Kosthold
Helseprodukter
Yoga
Terapeut
“Mindre sykefravær”
VERDIEN DU TILBYR SKAPER OGSÅ KONTAKTSIRKLER
Spør deg selv: hva er verdien jeg leverer til mine kunder? Når du vet svaret, spør: Hvem andre opererer rundt den samme verdien? F.eks. ved verdien “Mindre sykefravær” kan mange ekspertområder bidra, og disse går på tvers av flere kontaktsirkler.
Her er noen eksempler:
Leder coach
Behandler
Outsourcing av kontorarbeid
Terapeut
Arbeidsrett
Renhold
Belysning
Arrangement
HMS